Christiane Northrup 468x60 Dr. Northrup Site Bookstore Happy Child Hay House, Inc. 468x60 Hay House, Inc. 468x60 Hay House, Inc.

2012/11/04

30 Dagars Utmaning På Svenska [Attraktionslagen]

Been asked to post the 30 day challenge in swedish - so here you go :)) Please click HERE if you want the english version!!!
30 dagars utmaning ~ Tappa Hakan Effektivt
Tips: Jag börjar alltid min challenge på "kvällen innan" dag 1, med kvällsövningen :)
Hay House, Inc. 468x60
Kvällsövning (i sängen innan ska sova) ~ Sätta "intentioner" om hur sömnen skall bli, morgonen samt dagen. Tex "vore det inte härligt om jag somnade snabbt och sov gott och vaknade utvilad oavsett hur tidigt jag skall upp imorgon, och när jag vaknar känner jag mig ivrig att ta i tu med dagen, jag börjar dagen bra med... (fyll i själv) ... och sen ... vore det inte härligt om hela dagen kunde flyta och jag träffade massa intressanta o roliga människor ..." osv. Hitta på vad du vill, och låt det kännas som en rolig övning som ger dig välmående när du tänker på det. Somna sedan gott o glöm övningen :)
Morgonövning (direkt i sängen) ~ skriftligt ~ skriv ner 10 saker/situationer/dyl du tycker/uppskattar om med ditt liv (kan vara din madrass, kudde, dator, internet, skor, barn, solsken, resa osv så det går lätt att hitta... titta dig om..) och skriv även brevid varje punkt VARFÖR, vad är det som får dig att gilla just den. Om det är svårt med 10 saker, skriv så många som känns relativt lätt. Men se till att få till iallafall tre - det är inte för mkt begärt. Helst över 5st. Det skall vara en utmaning, för att finjustera och ändra-till-välmående-tankevanor... :))) Notera hur du känner dig när du tänker och skriver varför du gillar dessa saker, och det skall kännas BRA... Se om du kan känna skillnad i nyanser mellan att det känns bra och bättre... du lär dig känna av nyanser successivt vilket kommer göra det lättare o lättare att hitta en bättre känsla i alla situationer, hursom - det är ingen brådska. Fortsätt sedan din morgon...
Under-Dagen Övning ~Skriftligt~ "Stutsövning" ~ dvs att hitta motsatsen till det som känns dåligt. Tex. Nån var otrevlig och det kändes inte kul alls? Ok, öva på att beskriva (skriftligt) hur du skulle vilja känna dig generellt... (tex. Vore det inte härligt om jag kände mig så trygg i mig själv att jag kunde ta det med lätthet o kanske till o med humor) .. känn på den lite... meningen med övningen är att hitta någon form av lättnad. Om du känner lite förbättring ~ DÅ är övningen avklarad. Fortsätt med annat ämne om du känner dig inspirerad ... annars fortsätt din dag...
Hay House, Inc.
Repetera alla tre övningar varje dag i 30 dagar. Meningen med dessa övningar är att få egen erfarenhet med bevis på hur lite det behövs för att ändra på känslan, som sedan i sin tur ändrar på perspektivet av en situation och sedan faktiskt "ändrar den". Det går successivt att få upp fortroende för detta, och dessa övningar ger ett successivt ökat sådant - vilket gör att allt bara går bättre och bättre ju mer man förstår hur detta universum fungerar och hur man kan påverka, samt hur ens "guidningssystem" fungerar och vad de vill säga. Kan låta komplicerat, men dessa enkla övningar kommer ge insikt om detta och alla upplever skillnad inom 30 dagar, helt klart!!! Detta skall kännas bra och vara roligt, dvs inte "seriöst"...även om det skall vara utmanande så du märker skillnad! Det kan vara motigt ibland att börja med detta, men mycket snart ändras tankevanorna och det blir lätt som en plätt och går som en dans... på fler och fler områden i livet :)))
Lycka till !!!
Ps. Delar med mig vad jag har för mig, så känn dig fri modifiera om du vill. Många vill donera till mig för att jag delar med mig av mina egna utmaningar, så jag har fått sätta upp en "donationsknapp" på bloggen. Det är olika hur mycket som doneras, samt hur ofta. Uppskattas gör det vilket som. Även annan uppskattning, som att dela med sig av detta, skriva feedback osv är givetvis varmt välkommet!!! Jag erbjuder coaching för dem som vill ha mer individuell hjälp tillfälligt (meningen är att du skall klara dig själv ju!). De flesta utmaningar jag gjort finns beskrivna på engelska på denna blogg så känn dig fri att kolla runt på dem, och på annat jag delat med mig av!! Ha en fortsatt härlig dag!

No comments:

Post a Comment